...Dust of time...

نوارمغزی های یک ذهن خسته

سرمشق

یادتون نمیاد اما یه بار نوشته بودم که دو تا قانون برای زندگیم کشف کردم!

یه مدت وایسادم شاید چیز جدیدی یادم بیاد و از شما چ پنهون داشتم ازش دور می شدم یا یادم می رفت. اما اینه :

یک) تعهدی ندارم به کسی که هیچ عهدی با من نبسته . نه توقعی ازش نه انتظار تعهد از خودم. (زمینه های مختلفی داره تعهد)

دو) به هر طریقی که هست سبک زندگی کن . هیچی توی زندگی ارزش سنگین زندگی کردن رو نداره. سبک باش و بگذر


این دو مورد طبیعتا نقاط ضعف من محسوب می شن که عمل کردن بهشون سخته ولی خب اون قدی دور نیستم ازشون که نتونم عمل کنم. 


+ تعهد تعهد تعهد!! حقیقتا ما به کسی که عهدی باهامون نبسته تعهدی نداریم! و نمی تونیم هم ازش توقعی داشته باشیم غیر از همه چیزی که هست و وجود داره. 
(به هرحال هر آدمی که میشناسیم یه جور رابطه ای باهاش داریم! بر فرض مثال کسی که عاشق همکار یا همکلاسیش یا دوستش میشه درهرصورت اونا همکار و همکلاسی و دوست هستن نه چیز دیگه ای. حتی اگر احساس دوطرفه یا یک طرفه ای وجود داشته باشه)

فایده رعایت این قانون اینه که نه از کسی توقعی داری که اذیتش کنی نه خودتو اذیت می کنی نه چیزی! 

به طورکلی وقتی کسی بهمون برای داشتن یه رابطه شخصی عاطفی رسمی یا غیررسمی نه گفته یا حد و حدودی آگاهانه مشخص نشده و عهد دوطرفه ای مشخص بسته نشده ، نمیشه متعهد شد یا روش حساب کرد. نهایتش اینه که فلانی و فلانی در قسمتی از خاطراتشون در فلان درجه از عمق با هم سهیم شدن و توی کتاب زندگی هم هستن.

رفتن توی تعهدی که وجود نداره یه جور راه پرخطر اغلب بی نتیجه س. یه جاده مه آلوده که پایانش معلوم نیست و پر از خطر و چاله و چوله اس. هیچ تضمین و حمایتی توش وجود نداره . حتی اگه طرف مقابلت هم بهش دامن بزنه ، باز هم هرجا گیر کنی برمی گرده میگه : عزیزم خودت خواستی. کاری از من ساخته نیست!


+ سبک زیستن هم که ...! هر کسی مدتی توی آسمون ها سیر کرده باشه می دونه چیه . شاید هم همبستگی خاصی با توی الان زیستن داشته باشه 


+ دقت کردید همه آدما خودشونو به هر آب و آتیشی می زنن توی زندگانی که بالاخره موفق بشن توی حال زندگی کنن ولی خب ... کسی نمیگه که این حال باید یه جذابیتی داشته باشه که آدم بتونه توش زندگی کنه. حتی اگه این جذابیت خودساخته باشه!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
به افتخار غبار زمان ...
که روی همه چیز می نشیند
همه چیز ...
بزرگ و کوچک!!

+دیالوگ فیلم.یاکوب
آرشیو مطالب
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan